بهترین رمان و کتاب های جنایی و کارآگاهی

بهترین رمان و کتاب های جنایی و کارآگاهی

همانطور که می دانید کتاب ها سبک های گوناگونی دارند. هر کسی که اهل کتاب خواندن است به سبک خاصی از آن ها علاقه دارد. در این بین، طرفداران کتاب های جنایی و پلیسی کم نیستند زیرا این نوع کتاب ها هیجان خاصی را به خواننده انتقال می دهند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و می خواهید با بهترین رمان و کتاب های جنایی و کارآگاهی آشنا شوید حتما به ادامه مطالب توجه کنید.

کتاب درنده باسکرویل

معروف ترین و محبوب ترین شخصیت پلیس در تاریخ، شرلوک هولمز است که مردی بسیار با هوش است که با قوه استدلال فوق العاده خود می تواند پرونده ها را حل کند. سر آرتور کانن دویل با الهام از پزشک اسکاتلندی به نام جوزف بل، این شخصیت را ساخت. این پزشک تاکید داشت برای تشخیص درست باید پدیده ها را از نزدیک و به دقت بررسی نماید. کانن دویل کتاب های متعددی را با محوریت شرلوک هولمز نوشت که درنده باسکرویل سومین رمان از این مجموعه به حساب می آید.

کتاب سکوت بره ها

در اغلب رمان های جنایی و پلیسی، کارآگاه پلیس، شخصیتی محوری و اصلی می باشد که قصه ها و ماجراها را به هم پیوند می زند. اما توماس هریس، روانپزشک و نویسنده آمریکایی روش دیگری را برای نوشتن کتاب هایش در پیش گرفت. در رمان هایش یک قاتل سریالی شخصیت اصلی داستان است. دکتر هانیبال لکتر شخصیت اصلی این کتاب، روانکاو بسیار با هوشی است که قربانیان خود را می خورد.

 سکوت بره ها ادامه رمانی به نام اژدهای سرخ است و مربوط به زمانی است که دکتر لکتر در زندانی فوق امنیتی دوران محکومیت خود را می گذراند. بر اساس این کتاب، فیلمی موفق نیز ساخته شده است که توانسته 5 اسکار برنده شود.

کتاب قول

می گویند زمانی که فردریش دورنمات به خاطر بیماری همسرش به پول احتیاج داشت تصمیم گرفت داستان هایی عامه پسند بنویسد تا بتواند حق انتشار بیشتری به دست آورد و به سراغ ژانر پلیسی می رود و نتیجه کارش به قدری درخشان می شود که تصمیم می گیرد داستان های پلیسی دیگری نیز بنویسد.

قول درباره ماجرای بازرس پلیسی است که سال ها منتظر است که قاتل سریالی را دستگیر نماید که مقتولین خود را به یک شیوه می کشد. نویسنده در این کتاب توانسته به خوبی ماجرا را به تصویر بکشد و هولناکی ماجرا به خوبی به خواننده منتقل نماید.

کتاب در کمال خونسردی

کتاب در کمال خونسردی بر اساس داستانی واقعی است که در سال 1959 اتفاق افتاده است. در این سال در یکی از روستاهای اطراف کانزاس قاتلین، 4 نفر از اعضای یک خانواده را کشتند و سپس بدون هیچ ردپایی صحنه را ترک کردند. ترومن کاپوتی از اتفاق خوشش آمد به همین دلیل خود را به کانزاس رساند تا گزارش ها و تحقیقات پلیس را تبدیل به یک کتاب کند به همین دلیل او یک فرم جدید رمان غیر داستانی ابداع می کند که چیزی بین رمان نویسی، مستند نگاری و گزارش نویسی است.

کتاب فهرست مهمانان

داستان فهرست مهمانان نوشته لوسی فولی از آن جایی شروع می شود که مرد جوانی که ستاره تلویزیونی است قرار است مراسم عروسی خود را با یک زن باهوش و زیبا در یک جزیره برگزار کند. اتفاقی در آن شب می افتد که به نظر عادی می رسد مانند قطع برق، طوفان، نعره باد و … اما قتلی شوم را به دنبال دارد.

کتاب انجمن قتل پنجشنبه ها

کتاب انجمن قتل پنجشنبه ها نوشته ریچارد آزمن است که ماجرایی پر از تعلیق و هیجان را برای مخاطب روایت می کند. داستان از این قرار است که در یک روستای آرام، چهار دوست، پنجشنبه هر هفته کنار هم جمع می شوند تا درباره جنایت های حل نشده با یکدیگر صحبت کنند. در ادامه با یک جسد در کنار عکسی قدیمی رو به رو می شوند و به صورت واقعی با اولین پرونده خود مواجه می شوند. این رمان هیجان انگیز تمامی ویژگی های آثار کلاسیک جنایی مانند شخصیت ها و پرونده های پیچیده و جذاب را دارد به همین دلیل می تواند خواننده را به خود جذب نماید.

کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند.

کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند نوشته دلیا اونز، داستانی در وصف عشق، حس دوران بلوغ، طبیعت و حتی قتل است که نویسنده توانسته خیلی زیبا آن ها را برای خواننده به تصویر بکشد. در سال 1969 جسد مردی خوش چهره پیدا می شود و ساکنین محلی به کایا کلارک مضنون می شوند. کایا دختری باهوش است که به تنهایی در این منطقه زندگی کرده و به جز مرغان دریایی دوست دیگری نداشته است.

این رمان جنایی یکی از پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز محسوب می شود تا حدی که بیش از 4 میلیون از آن به فروش رسیده است.

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

چهارمین رمان آلیس فینی، نویسنده و روزنامه نگار بریتانیایی، کتاب سنگ، کاغذ، قیچی است که ژانر معمایی دارد و دارای داستانی رازآلود و دلهره آور است. این کتاب داستان زوجی است که برای گرما بخشیدن به زندگیشان تصمیم به سفر کردن می گیرند و در طول سفر با اسرار زیادی از زندگی مشترک شان رو به رو می شوند و در آخر داستان، خواننده با پایانی غافلگیر کننده رو به رو می شود.

کتاب سایه باد

سایه باد یک کتاب رازآلود است. نویسنده این کتاب یعنی کارلوس لوئیس سافون برای نوشتن این کتابش، فضای مه آلود گورستان متروک کتاب ها را به تصویر کشیده است و به گونه ای این کار را انجام داده که شما می توانید خودتان را به خوبی در آن فضا تصور نمایید. داستان درباره مردی است که پسر خود را به آن جا می برد تا کتابی را انتخاب نماید و او کتاب سایه باد را انتخاب می نماید. در ادامه چندین نفر به دلایل مرموزی به کتابش علاقمند می شوند.

کتاب دریاچه مه آلود

رمان دریاچه مه آلود نوشته ریچل کین است که در سال 2017 به چاپ رسیده است و کتابی جنایی- روان شناختی به حساب می آید. در این کتاب با داستان زنی رو به رو هستیم به نام جینا رویال که متوجه می شود همسرش یک قاتل زنجیره ای است. بعد از دستگیری همسرش تصمیم می گیرد نام خود را تغییر داده و به شهری دور افتاده نقل مکان کند تا با فرزندانش بتواند زندگی کند اما متوجه می شود گذشته نمی خواهد دست از سر او بردارد.

حوض نقاشی در این مقاله 10 مورد از بهترین رمان و کتاب های جنایی و کارآگاهی را به شما معرفی کرد. اگر به داستان های هیجان انگیز با فضایی معمایی و رازآلود علاقه دارید پیشنهاد می کنیم این کتاب ها را مطالعه کرده و لذت ببرید.

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

    1