معرفی 15 کتاب برای شروع کتابخوانی

معرفی 15 کتاب برای شروع کتابخوانی

خواندن کتاب یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیاست. اگر کتابخوان نیستید و می خواهید به تازگی وارد این دنیای زیبا شوید با ما همراه شوید زیرا در ادامه می خواهیم به معرفی 15 کتاب برای شروع کتابخوانی بپردازیم. با پیشنهاداتی که به شما خواهیم داد شور و شوق اولیه شما برای کتابخوان شدن حفظ شده و به خوبی شما را برای ادامه مسیر هدایت می کند.

مسیر جذاب کتابخوان شدن

ممکن است در ابتدای مسیر خیلی از افراد دوست داشته باشند کتابخوان شوند و مهم ترین آثار ادبی دنیا را مطالعه کنند اما بعد از مدتی شور و شوق آن ها کمتر شده و دست از ادامه مسیر بر می دارند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید بهتر است بدانید که کتابخوان شدن یک فرآیند زمان بردار است. شما باید به آهستگی شروع به حرکت کنید و با سرعتی ملایم و به صورت منظم برنامه خود را به پیش ببرید و به خود فرصت دهید زیرا در غیر این صورت ممکن است زود خسته و دلزده شوید و از ادامه مسیر باز بمانید.

برای شروع این مسیر، کتاب های سخت فلسفی، سیاسی و … پیشنهاد نمی شود. به جای این کتاب ها، آثار کلاسیک و شناخته شده دنیا می تواند شروع بسیار خوب و لذت بخشی باشد زیرا این کتاب ها بازتابنده درونیات بشری هستند و می توانند از سراسر دنیا مخاطبان زیادی را به خود جذب نمایند. در ادامه می خواهیم کتاب هایی ساده و در عین حال جذاب را به شما معرفی کنید تا مسیر جذاب کتابخوان شدن را با احساسی عالی شروع کنید و بتوانید پر قدرت ادامه دهید.

 

چطور کتاب خواندن را شروع کنیم؟

شروع هر کاری در ابتدا سخت است اما در ادامه و با برنامه ریزی صحیح می توان این سختی را به آسانی تبدیل کرد. برای آن که کتاب خواندن در شما تبدیل به عادت شود باید صبر کنید و این کار را روزانه و به صورت مرتب تکرار کنید. این را فراموش نکنید در هر سنی که هستید می توانید کتاب خواندن را شروع کنید. در صورتی که فرزند خردسال دارید بهتر است از همین دوران، او را با کتاب آشنا کنید تا او نیز عادت کرده و کتابخوان شود. پیشنهاد می کنیم در ابتدا فهرستی از کتاب هایی که می خواهید بخوانید تهیه کنید. ما در این مقاله 15 کتاب را برای شروع این مسیر به شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب های ساده و داستانی برای شروع عالی است. خلاصه ای از هر کدام از آن ها را بخوانید و هر کدام که بیشتر جذبتان کرد را شروع به خواندن کنید. برای کتاب خواندن برنامه روزانه تهیه کنید. داشتن برنامه منظم و تعهد نسبت به آن خیلی مهم است حتی اگر روزی یک صفحه باشد.

 

برای شروع این کتاب ها را بخوانید.

بعد از توصیه هایی که برای کتابخوان شدن کردیم اکنون نوبت آن است که فهرستی از کتاب های عالی برای شروع کتابخوانی را به شما معرفی نماییم.

  • پیرمرد و دریا

یکی از پیشنهاد های بدون ریسک برای شروع کتابخوانی، کتاب پیرمرد و دریا است. این کتاب داستانی جذاب و پر کشش دارد که جدال انسان با طبیعت را روایت می کند. این کتاب حجم کمی دارد و به خاطر داستان فوق العاده ای که دارد می تواند پیشنهادی عالی برای شروع این مسیر باشد.

شخصیت اول داستان، پیرمردی ماهیگیری است که 84 روز است صیدی نداشته و قرار است برای شکست دادن یک ماهی بزرگ نبرد سختی را شروع کند. این کتاب توانسته جوایز بزرگی را دریافت نماید. ترجمه آن نیز ساده و روان است و برای شروع مسیر پیشنهادی فوق العاده است.

 

  • جین ایر

جین ایر داستان دختر یتیمی است که چند فامیل بد اخلاق دارد و به تدریس موسیقی، نقاشی و فرانسه می پردازد. از این کتاب تاکنون چندین فیلم و سریال ساخته شده است و می تواند مخاطب را به سمت خود جذب نماید.

 

  • مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن لحنی بامزه داشته و در عین حال تراژیک به حساب می آید. داستان این کتاب درباره مردی میانسال است که از کارش اخراجش شده و بد اخلاق و سخت گیر است. در جریان داستان خواننده متوجه می شود علت بداخلاقی او فوت همسرش می باشد. بر اساس این کتاب فیلم سینمایی نیز ساخته شده است.

  • صد سال تنهایی

یکی دیگر از کتاب های بسیار جذاب برای تازه کارها، صد سال تنهایی گابریل گارسیا است. این کتاب توانسته جایزه نوبل را دریافت کند. صد سال تنهایی روایت کننده 6 نسل از خانواده بوئندیا است که در ابتدا در دهکده ماکاندو سکونت داشتند. این داستان بر اساس واقعیت است و فضایی سحرآلود و جذاب را برای مخاطب روایت می کند.

  • غرور و تعصب

یکی از مفاخر ادبی انگلستان، جین آستین است که یکی از کتاب های ساده و روان او، غرور و تعصب نام دارد. این کتاب پیچ و خم های روابط انسانی را روایت می کند و داستان خانواده ای است که دارای 5 دختر می باشد و اتفاقاتی در جریان داستان برای آن ها پیش می آید و شما را به خواندن ادامه داستان ترغیب می نماید.

  • شازده کوچولو

یکی از کتاب های زیبا، جذاب و با مفاهیم ارزشمند، کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری می باشد. شخصیت اصلی داستان شازده کوچولو، از سیاره دیگری آمده و سوال هایی را مطرح می کند. در این کتاب عشق به جهان و هستی توضیح داده می شود.

  • انسان در جستجوی معنا

دانستن فلسفه و مفهوم زندگی برای همه ما می تواند جذاب باشد و این چیزی است که در کتاب در جستجوی معنا می توانید به آن برسید.

  • سال بلوا

سال بلوا نوشته عباس معروفی یکی دیگر از کتاب های عالی برای خواندن است. این کتاب روایت عشقی آتشین بین دختر سرهنگ بلند پایه و مرد کوزه گر است که با ماجراهایی که پیش می آید داستانی جذاب را برای خواننده فراهم می کند.

  • ناتور دشت

کتاب ناتور دشت نوشته سلینجر آمریکایی است که روایت کننده داستان نوجوان 17 ساله ای است که به خاطر ضعف تحصیلی از مدرسه اخراج می شود. او تا زمانی که نامه مدیر به دست والدینش نرسیده به خانه بر نمی گردد. لحن این کتاب به گونه ای است که خواننده را به مطالعه کتاب ترغیب می کند.

  • بلندی های بادگیر

تنها کتاب امیلی برونته، بلندی های بادگیر است که توانسته بارها به عنوان عاشقانه ترین رمان انگلیسی زبان انتخاب شود و از جذابیت های بالایی برای شروع کتابخوانی برخوردار است.

  • مادام بواری

کتاب مادام بواری داستان زنی است که به دنبال عشق ممنوعه و واقعی می گردد و همسرش از کارهای او خبری ندارد. این کتاب در دوران خود، انقلابی به پا کرد.

  • کتاب 1984

نوشته های جورج اورول عالی هستند و از جذاب ترین آن ها می توان به 1984 اشاره کرد. این کتاب لحن ساده و روانی دارد و به معرفی نظام پادآرمانشهری می پردازد.

  • رنج های ورتر جوان

کتاب رنج های ورتر جوان اولین رمان تراژیک مدرن به حساب می آید. این کتاب اثر گونه نویسنده معروف آلمانی است به همین دلیل برای کسانی که می خواهند آثار آلمانی را مطالعه کنند عالی است.

  • برادران کارامازوف

برادران کارامازوف شاهکاری 4 جلدی از داستایوفسکی می باشد و فضایی جنایی و جذاب دارد و مسائل بزرگ بشری را تحلیل می کند.

  • قلعه حیوانات

یکی دیگر از آثار جذاب و مشهور جورج اورول، کتاب قلعه حیوانات است که روایت کننده ناعدالتی هایی در یک مزرعه و سپس شورش حیوانات می باشد.

 

در این مقاله درباره شروع کتابخوانی صحبت کردیم و از اهمیت نظم و برنامه ریزی در این مسیر گفتیم. اکنون شما می توانید با معرفی 15 کتاب برای شروع کتابخوانی که در این جا داشتیم، مسیر خود را آغاز کنید.

 

 

  • دسته‌ها
  • نظرات شما

    نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

    0